Volkswagen'de fiziksel düğmeler geri dönüyor
Otomotiv sektöründe elektrikli ve akıllı otomobillerin yükselişiyle birlikte, geleneksel fiziksel düğmeler ve kontroller geride kalma eğiliminde. Ancak, Volkswagen gibi büyük bir otomobil üreticisi, sürücülerin daha fazla fiziksel düğme istediğine dikkat çekiyor.
Apple'ın MacBook Pro'larındaki Touch Bar'ın ömrü ve kullanıcı geri dönüşleri, dokunmatik kontrollerin her zaman ideal olmadığını gösterdi. Otomobiller söz konusu olduğunda, bu hassasiyet biraz daha önem kazanıyor. Bazı otomobil markaları ve sürücüler, araçlardaki fiziksel düğmelerin azalmasından rahatsızlık duyuyor. Volkswagen'in ID. 2all konseptinde, fiziksel düğmelerin geri dönüşüne işaret eden yenilikler gözlemleniyor.
Volkswagen City Studio'da Autocar tarafından görüntülenen ID. 2all konsept elektrikli otomobil, iç mekanında güncellemelere sahip ve en dikkat çekici değişiklik, merkezi dokunmatik ekranın altındaki fiziksel düğmelerin geri gelmesi. Markanın iç tasarımcısı Darius Watola'ya göre, bu adım, müşteri geri bildirimlerine dayanıyor ve Volkswagen'in gelecekteki araçlarında da benimsenecek bir yaklaşım olacak.
Volkswagen CEO'su Thomas Schäfer, Haziran ayındaki Tiguan lansman röportajında, Golf Mk8 ve ID.3'te dokunmatik kontrollere olan bağımlılığın müşterilerden gelen eleştirilerini kabul etti. Schäfer, dokunmatik ağırlıklı yaklaşımın müşteri sadakati açısından "kesinlikle zararlı" olduğunu belirtti.
ID. 2all, Volkswagen'in güncellenmiş MEB Entry platformuna dayanıyor ve 223 beygir gücündeki bir motora sahip olarak yedi saniyenin altında 100 km/s hıza ulaşabiliyor. Araç, tek bir şarjla 450 kilometreye kadar yol gidebiliyor. 2025'te Avrupa'da piyasaya sürüleceği düşünülen üretim modelinin, 25.000 euro'nun altında bir fiyat etiketine sahip olması bekleniyor. Şirket ayrıca, ID. 2all SUV'unun da kardeşi olarak tanımladığı aracı duyurdu ancak bu modelin piyasaya çıkışı 2026'ya kadar olmayacak.