Google 40 milyon kişinin kullandığı eklentinin fişini çekiyor
Google Chrome, 40 milyon kullanıcısı bulunan popüler reklam engelleyici eklenti uBlock Origin'i aşamalı olarak kaldırmaya başladı. Ücretsiz reklam engelleyici eklentinin geliştiricisi Raymond Hill, Chrome'un "artık desteklenmediği" gerekçesiyle uBlock Origin'i otomatik olarak devre dışı bıraktığını duyurdu.
The Verge'de yer alan habere göre, Google Chrome'un yeni reklam engelleyici uzantı spesifikasyonu olan Manifest V3'e geçiş yapması, uBlock Origin'in kaldırılmasına neden oldu. Geliştirici Hill, Chrome'un uBlock Origin'i desteklemeyi durdurduğunu gösteren bir ekran görüntüsünü paylaştı. Bu geçişe yanıt olarak, Hill'in geliştirdiği uBlock Origin Lite adlı yeni bir uzantı piyasaya sürüldü. Ancak Hill, bu uzantının "otomatik bir yedek olması için uBlock Origin'den çok farklı" olduğunu ve manuel olarak yüklenmesi gerektiğini vurguladı.
Hill, uBlock Origin Lite'ın kullanımı sırasında, ziyaret edilen web sitelerine ve uzantının yapılandırmasına bağlı olarak bazı farklılıkların yaşanabileceğini belirtti. Bunun sebebi, uBlock Origin Lite'ın daha sınırlı filtreleme yeteneklerine sahip olmasıdır. Manifest V3 spesifikasyonu, reklam engelleme uzantılarının kullandığı Declarative Net Request API'sine kısıtlamalar getirmektedir.
GOOGLE'DAN AÇIKLAMA: MANİFEST V3'TE YÜZDE 93 UYUMLULUK
Google sözcüsü Scott Westover, The Verge'e verdiği demeçte, Chrome Web Mağazası'ndaki "aktif olarak sürdürülen" uzantıların yüzde 93'ünden fazlasının Manifest V3 ile uyumlu olduğunu açıkladı. Westover, "En iyi içerik filtreleme uzantılarının hepsinin Manifest V3 sürümleri mevcut. AdBlock, Adblock Plus, uBlock Origin ve AdGuard gibi seçenekler kullanıcılar için sunulmaktadır" dedi.
Google, Manifest V3'ün tam sürümünü 2025 yılının başlarında yayımlamayı planlarken, bu yıl içerisinde Manifest V2 eklentilerini tamamen devre dışı bırakma sürecine gireceğini duyurdu.