Elektrikli araç sektöründe yenilikçi bir adım: Toyota'dan katı hal bataryalar

TAKİP ET

Toyota, katı hal bataryalarının piyasaya sürülme planlarını açıkladı. Bu teknoloji, ilk etapta sınırlı sayıda araçta kullanılacak ve büyük ölçekli üretimi 2030'dan sonra gerçekleştirilecek. Şirketin batarya stratejisi netleşti ve yol haritası duyuruldu.

Katı hal bataryaları, Toyota'nın pil teknolojisinde devrim niteliği taşıyor. Ancak, bu yenilikçi piller ilk etapta sınırlı bir araç yelpazesinde kullanılacak. Toyota'nın batarya yol haritasında, performans odaklı ve daha popüler iki farklı batarya teknolojisi bulunuyor. Performans odaklı bataryalar, 2026'da piyasaya sürülecek ve CLTC ölçümüne göre 1000 km menzil sağlayacak.

Diğer bir versiyon ise 2026-2027 döneminde kullanıma sunulacak. Bu bataryalar LFP tipinde olacak ve mevcut bZ4X modelinin bataryalarına göre %40 daha düşük maliyetle %20 daha fazla menzil sunacak.

Toyota ayrıca ileriye dönük olarak, bipolar mimariye ve yüksek nikel içeriğine sahip yüksek performanslı bataryalar üzerinde de çalışıyor.

Toyota, katı hal bataryalarını "teknolojik bir atılım" olarak değerlendiriyor ve bu alandaki geliştirme çalışmalarını hızlandırdı. Şirket, bu yeni teknolojinin mevcut bataryalara göre %50 daha fazla menzil sunacağını ve sadece 20 dakikada şarj olabileceğini belirtiyor.

Toyota Times'ın aktardığı bilgilere göre, katı hal bataryalarının geniş ölçekli üretimi 2030 ve sonrasında gerçekleşecek. Toyota, bu yeni nesil pilleri ilk aşamada 10 binden fazla araçta kullanmayı planlıyor. Geçtiğimiz ay, Toyota, bu bataryaların üretimi için Idemitsu Kosan şirketiyle işbirliği anlaşması imzaladı.

Önümüzdeki dönemde, Toyota 2030'a kadar yılda 3.5 milyon elektrikli araç satmayı ve 2026'ya kadar 10 yeni elektrikli otomobil piyasaya sürmeyi hedefliyor. Bu adımlar, şirketin elektrikli araç pazarındaki etkisini ve yenilikçi batarya teknolojilerini genişletme çabalarını gösteriyor.

Toyota elektrikli araç